16 junho 2013

o resto é afinal o contrário do resto

para terminar, há que terminar da forma menos dolorosa possível. porque o fim já acarreta dor que chegue.
eu, o resto termina aqui, agora.
foi-me difícil reconhecer o agora.
termino, como termina a vida- em círculo, - e como comecei o resto oito anos atrás, com uma citação, desta vez da Virgina Woolf. 
faço aqui, das últimas palavras delas, as minhas. que não servem a ninguém a não ser a mim mesma e ao resto.

I know that I am spoiling your life, that without me you could work. And you will I know. You see I can’t even write this properly. I can’t read. What I want to say is I owe all the happiness of my life to you. You have been entirely patient with me and incredibly good. I want to say that — everybody knows it. If anybody could have saved me it would have been you. Everything has gone from me but the certainty of your goodness. I can’t go on spoiling your life any longer. I don’t think two people could have been happier than we have been. V.

Sem comentários:

Enviar um comentário